Informatii
Pretul NU INCLUDE Taxa de Mediu
SPECIFICATII:
ACEA E4, E6; API CF; MB 228. 5; MB 228. 51; MAN M 3477, M 3277 pentru CRT (TM); RVI RXD
NORMA A.C.E.A
Clasa E- pentru motoarele diesel cu solicitari severe (Heavy Duty):
E2- schimb de ulei normal, indeplinesc standardul MB 228.1; sunt uleiuri de uz general pentru motoare Diesel natural aspirate sau supraalimentate (turbo) supuse unor solicitari medii si severe, in conditiile unor intervale de schimb normale.
E3- performante ridicate, indeplinesc standardul MB 228.3;
E4- schimb de ulei prelungit, indeplinesc standardul MB 228.5; sunt uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile, performante in mentinerea unei suprafete curate a pistonului, confera protectie impotriva uzurii, au capacitate dispersanta impotriva depunerilor si prezinta stabilitate la temperaturi ridicate. Sunt recomandate pentru motoarele Diesel foarte solicitate ce raspund cerintelor privind emisiile impuse de standardele Euro 1, Euro 2, Euro 3 si Euro 4 si care functioneaza in conditii foarte dificile. Pot fi utilizate in motoarele fara filtre de particule, in unele motoare cu sistem EGR de recirculare a gazelor si in unele motoare prevazute cu sistem SCR de reducere a noxelor (NOx), insa recomandarile constructorilor de motoare pot varia, in aceste conditii fiind util si necesar sa se consulte manualul autovehiculului.
E5- indeplinesc cerintele de performanta ale categoriei E3/E4 si cerintele MB 228.3, API CH-4
E6- uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile si performante in mentinerea unei suprafete curate a pistonului, confera protectie impotriva uzurii, au capacitate dispersanta impotriva depunerilor si stabilitate la temperaturi ridicate. Sunt recomandate pentru motoarele Diesel foarte solicitate, cu catalizatoare Euro 1, Euro 2, Euro 3 si Euro 4 .
Pot fi utilizate in motoarele cu sistem EGR de recirculare a gazelor, cu sau fara filtre de particule si in motoarele prevazute cu sistem SCR de reducere a noxelor (NOx).
Nivelul de calitate E6 este recomandat cu precadere motoarelor prevazute cu filtre de particule si a fost conceput sa se utilizeze in combinatie cu carburanti Diesel cu un continut redus de sulf (max 50ppm).
E7- Ulei stabil ce isi pastreaza proprietatile, asigura protectie impotriva uzurii si murdaririi pistoanelor, asigura lustruirea cornetelor cilindrice si inlaturarea cenusei. Asigura o buna protectie impotriva uzurii normale si impotriva resturilor ce se acumuleaza in turbocompresor, elimina funinginea si asigura stabilitatea unsorii. Este recomandat la motoarele diesel cu cerinte de emisie a gazelor Euro1, Euro2, Euro3 si Euro4. Este deasemenea recomandat pentru motoare ce nu au filtre de particule, au sisteme de recirculare a gazelor de emisie (EGR) si echipate cu system SCR NOx de reducere a noxelor.
Normele producatorului MAN sunt:
MAN 270 Ulei monograd pentru motoare Diesel cu si fara supraalimentare.
MAN 271 Ulei multigrad pentru motoare Diesel cu si fara supraalimentare.
MAN M 3275 Ulei multigrad SHPD (Super-High-Performance-Diesel), interval de schimb pina la 45.000 km.
MAN M 3277 Ulei UHPD (Ultra-High-Performance-Diesel) pentru motoare Diesel supraalimentate, interval de schimb pina la 80.000 km. Noua generatie TG-A cu computer de bord intervale mai lungi de schimb.
MAN M 3477 Ulei de inalta performanta, superior normei M3277, pentru intervale lungi de schimb,motoare cu Euro V si VI si filter de particule DPF.
MAN M 3575 - Ulei de inalta performanta, superior normei M3275, pentru intervale lungi de schimb,motoare cu Euro V si VI si filter de particule DPF.
MAN 3271-1 Ulei pentru motoare cu gas (Butan, Propan, Metan, GPL)
Mercedes-Benz are norme proprii, bazate pe specificatiile API- und ACEA, dar care indeplinesc si cerintele constructorului.
MB 226.0 Ulei pentru motoare Diesel fara supraalimentare.
MB 226.9 Ulei pentru motoare cu gas metan (CNG).
MB 227.0 Ulei monograd pentru motoare Diesel cu si fara supraalimentare.
MB 227.1 Ulei multigrad pentru motoare Diesel cu si fara supraalimentare..
MB 228.0 Ulei monograd pentru motoare Diesel cu supraalimentare, interval de schimb pina la 30.000 km. Aceeasi performanta ca MB 228.1
MB 228.1 Ulei multigrad pentru motoare Diesel cu supraalimentare, interval de schimb pina la 30.000 km.
MB 228.2 Ulei monograd SHPD (Super-High-Performance-Diesel) pentru motoare Diesel cu supraalimentare. Aceeasi performanta ca MB 228.3
MB 228.3 Ulei multigrad SHPD (Super-High-Performance-Diesel), interval de schimb pina la 45.000 km.
MB 228.5 Ulei UHPD (Ultra-High-Performance-Diesel) pentru motoare Diesel supraalimentate, interval de schimb pina la 45.000 km in classa usoara si pina la 100.000 km (cu filtru suplimentar) sau 160.000 km cu indicator service(Assistsystem).
MB 228.51 Uleiuri de motor UHPD / 228,5 cu filtre de particule pentru motoare Euro 4 .
Legenda
SAPS - Cenusa sulfatica. Fosfor.Sulf
DPF - Filtru de particule aflate in suspensie in gaz pentru motoare diesel
TWC - Catalizator pe 3 cai
HTHS - Viscozitate la temperatura inalta
EGR - Recircularea gazelor de emisie